Rodinná firma neznamená že v nej pracujú len rodinní príslušníci
"Sme dynamickí, napriek tomu flexibilní, sme inovatívni, napriek tomu ctíme tradičné hodnoty", hovorí pre časopis LOBBY v rubrike Rodinná firma Janusz Burawa, spolumajiteľ a generálny riaditeľ firmy FINCLUB plus, a.s.
V budúcom roku uplynie 25 rokov od chvíle, kedy v neveľkej obci v Moravskoslezských Beskydách manželia Trojakovci založili firmu FINCLUB. Názov spoločnosti nesúvisí s financiami, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, ale s Fínskom - Finclub totiž ponúka svojim klientom veľmi kvalitné prírodné výživové doplnky, ktoré majú svoj pôvod v čistej fínskej prírode.
Základy rodinnej firmy Finclub položil pán Jan Trojak s manželkou Markétou (vpravo), ktorá je dnes prezidentkou spoločnosti. V priebehu rokov sa do riadiacich orgánov firmy zapojili aj ich deti Bogdan a Jolanta. Vo výkonných manažérskych funkciách pôsobia ďalší rodinní príslušníci (na fotografii zľava) - bratia Daniel Burawa (riaditeľ Slovenska), Janusz Burawa (generálny riaditeľ) a Tomasz Burawa (riaditeľ Poľska, Maďarska a ekonomiky). |
Štvrťstoročie, to už je pekných pár rokov. Kde sa vaša firma nachádza teraz?
Vďaka znalosti prostredia aj jazykov sme sa rozrástli z českej firmy na dnešnú korporáciu FINCLUB International a aktuálne pôsobíme v niekoľkých európskych krajinách. Slogan "Finclub sa stará o vaše zdravie" je naším dlhoročným heslom, pretože vďaka širokej ponuke veľmi kvalitných prírodných výživových doplnkov stravy pôsobíme v oblasti prevencie a zdravého životného štýlu. Veľkou výhodou našich prípravkov je, že pochádzajú z čistej prírody - z Fínska.
Podľa všetkého je o vaše produkty záujem?
Určite, a je tomu tak aj vďaka našim propagátorom - združujeme približne 40 000 aktívnych členov, vrátane niekoľkých tisíc spolupracovníkov, ktorí šíria produkty aj myšlienku Finclubu v teréne. Rád by som im touto cestou poďakoval, že sa nám spoločne darí propagovať filozofiu "zdravého obchodu". Musím tiež vyzdvihnúť dve tisícky lekárov (tzv. Lekárske grémium), ktorí sa stretávajú na lekárskych konferenciách, vydávajú svoj odborný Spravodaj, prednášajú či radia našim klientom.
Rodinný podnik - v čom podľa vášho názoru tkvie jeho prednosť?
Najväčšie výhody vidím vo veľmi priateľskej atmosfére a etike. Srdečná klíma presahuje management a dotýka sa každého zamestnanca, ktorý môže kedykoľvek prísť, vyjadriť svoje želanie, kritiku, návrhy na zlepšenie ... Úsmevné potom je, ako sa na rôznych vzdelávacích akciách lektori čudujú, koľko rokov už u nás zamestnanci pracujú.
Myslíte, že takto "rodinne" pôsobíte aj navonok?
Verím, že áno. Osobné väzby totiž panujú aj medzi našimi spolupracovníkmi či dodávateľmi. Vďaka týmto vzťahom vo firme panuje dôvera a ústretovosť. Ochota pomôcť zákazníkom prevyšuje naše ekonomické ciele. Som presvedčený, že práve tento osobný prístup ku klientom je hnacím motorom nášho rastu.
Tento princíp fungovania by ste teda odporučil?
Za seba rozhodne áno! Práve to Finclub odlišuje od množstva iných firiem, ktoré sa v prvom rade zameriavajú na obchod či komunikáciu na internete. Samozrejme, že prioritný je sortiment, napriek tomu za hlavné považujem, že disponujeme celým servisom, vrátane lekárskeho poradenstva, organizovania edukačných konferencií a spoločenských akcií. A prostredníctvom systému priameho predaja (MLM) ponúkame aj možnosť efektívnej obchodnej spolupráce. Vďaka všetkým týmto aspektom, a po 25 rokoch skúseností, môžem princíp fungovania rodinnej firmy jedine odporučiť. Som presvedčený, že priateľskú atmosféru, ktorá motivuje ľudí ku kreativite či lepším výsledkom, možno zaviesť takmer v každej firme. A nemusí sa vždy jednať o rodinných príslušníkov.
|
Firma pravidelne organizuje medzinárodné konferencie a spoločenské akcie, ktorých sa zúčastňuje 500 až 1000 jej spolupracovníkov. |